Marcelo Moscheta 15.02.2008 – 05.04.2008
Marcelo Moscheta, Latitude
Marcelo Moscheta, Latitude 1/12
Marcelo Moscheta, Polar Circle, 2008, 40 Leuchtkästen Höhe = 200 cm, Ø 140 cm, Edition 2/3
Marcelo Moscheta, Polar Circle, 2008, 40 Leuchtkästen Höhe = 200 cm, Ø 140 cm, Edition 2/3 2/12
Marcelo Moscheta, Friedrich, 2008, Graphit auf PVC, 120 x 240 x 7 cm
Marcelo Moscheta, Friedrich, 2008, Graphit auf PVC, 120 x 240 x 7 cm 3/12
Marcelo Moscheta, Densiometrics 2, 2008, Graphit auf PVC, 90 x 90 cm
Marcelo Moscheta, Densiometrics 2, 2008, Graphit auf PVC, 90 x 90 cm 4/12
Marcelo Moscheta, Densiometrics 1, 2008, Graphit auf PVC, 90 x 90 cm
Marcelo Moscheta, Densiometrics 1, 2008, Graphit auf PVC, 90 x 90 cm 5/12
Marcelo Moscheta, Study For Space, 2008, Plexiglas und Watte, 160 x 50 x 24 cm
Marcelo Moscheta, Study For Space, 2008, Plexiglas und Watte, 160 x 50 x 24 cm 6/12
Marcelo Moscheta, Sublime Schedule, 2008,Graphit auf PVC, 100 x 240 cm
Marcelo Moscheta, Sublime Schedule, 2008,Graphit auf PVC, 100 x 240 cm 7/12
Marcelo Moscheta, Monolith#01, 2008, Graphit auf PVC, 120 x 180 cm
Marcelo Moscheta, Monolith#01, 2008, Graphit auf PVC, 120 x 180 cm 8/12
Marcelo Moscheta, Longitude, 2008, Graphit auf PVC, 100 x 200 cm
Marcelo Moscheta, Longitude, 2008, Graphit auf PVC, 100 x 200 cm 9/12
Marcelo Moscheta, Monolith #02, 2008, Graphit auf PVC, 180 x 120 cm
Marcelo Moscheta, Monolith #02, 2008, Graphit auf PVC, 180 x 120 cm 10/12
Marcelo Moscheta, Cloud [NTRCTC#02], 2008, Graphit auf PVC, 120 x 180 cm
Marcelo Moscheta, Cloud [NTRCTC#02], 2008, Graphit auf PVC, 120 x 180 cm 11/12
Marcelo Moscheta, Cloud [NTRCTC#01], 2008, Graphit auf PVC, 120 x 180 cm
Marcelo Moscheta, Cloud [NTRCTC#01], 2008, Graphit auf PVC, 120 x 180 cm 12/12

Marcelo Moscheta’s landscapes call upon essential and intense emotions which have been long dormant in our culture but perhaps are endangered today. They relate to the sense of the sublime difficult if not impossible to behold in today´s world of fleeting values and digital images.
“Latitude” speaks of the artist´s amazement for past adventurous expeditions to remote undiscovered places, which in itself have become a sort of a myth to our global connected world, in which the far away has simply been removed as a possibility by our digital condition.